Toen ik aan het zoeken was, reed ik op de st1300 en de C14, want dat was wat ik overwoog, samen met de fjr. Ik kon geen proefrit maken op een fjr, waardoor deze onderaan de lijst kwam.
De ST1300 was een prima motor, maar ik vond het gebrek aan cruise control een probleem, tijdens de proefrit reed hij prima, mooie motor, maar het was een dag van 60 graden en na 15-20 minuten op de proefrit was mijn rechterbeen gaar van de hitte, ik wilde eraf. Tel daarbij de onwil van de dealers om van de adviesprijs af te wijken als prijs, samen met het uitlaatgeluid van een vorkheftruck en ik ging verder.
De C14 was ook een prima motor, maar hij was erg topzwaar en erg hoog, ik stond erop op mijn tenen. De dealer ervan is imho gewoon de beste die me een geweldige prijs gaf, maar de nieuwe 2013 fjr met cruise was net uit. Eerlijk gezegd, als de C14 cruise had gehad, zou ik waarschijnlijk nu op een Kawasaki-forum zitten, ondanks hoe lang en topzwaar hij was.
Dus niet lang na de C14-rit ging ik naar een Classic Wing Club-bijeenkomst met een paar vrienden op mijn 86 1200 Sei wing en op de terugweg wisselde mijn maat, die een 2011 fjr had, van motor met mij en de rode 2014 motoren kwamen uit, dus ik was verslaafd...
Kortom, de St1300 is zeker meer op toer gericht, hoewel hij ook niet sportief is. De FJR is meer aan de sportkant en er is zeker een gewichtsverschil, waarbij de ST zwaarder is, maar hij heeft een veel lager zwaartepunt, dus het valt niet zo op.