FJR Owners Forum banner
  • Hey Everyone! Enter your bike HERE to be a part of this months Bike of the Month Challenge!
1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
I seriously underestimated how long it would take. Got home at 1:45am almost 13 hours from when I left. Lots of stopping. The purpose was the ride and to get some pics of the Astoria Bridge at sunset. Got some good pics.

Basically took the back roads to hwy 6 then onto Tillamook and snaked up 101 to Astoria. Hwy 6 is a nice road but an annoying lack of passing lanes and openings :) Took hwy 30 back from Astoria, hopped over to Longview Wa to get to I-5, then straight shot home. It was midnight after all, my shoulders were tired and I was getting sleepy. Kept stopping for breaks. Got to the last rest area that I told myself I wasn’t going to stop at but then I started getting tired and it was now a mandatory stop.

Went to the vending machine. I needed a Pepsi and some sugar snacks to get me the last 45 mins home. Reach in my pants pocket….where’s my wallet? Look some more, where’s my wallet? Starting to have a slight heart attack. Where was the last place I had it out? Clatskanie. Google maps, how far away….oh crap, 1.5hrs away. It’s 1 am. I search the ground all around the bike, every nook and cranny, between handle bars, wedged under the fairing? Hell no!

Time to call and cancel the credit cards, sketchy little town I was in and I was in a well lit area where I would have lost it, no way it’s still there. I make the call, get right to the point of her getting ready to cancel 2 of them and I look down at my feet, there it is. STOP! Don’t cancel them!! She hadn’t yet done it, 2 more seconds and poof they would have been gone lol She laughed with me and the world was at peace again (at least for me). Now I am very awake and I don’t need the damn Pepsi or snacks! lol

Sky Cloud Water Road surface Track

Water Cloud Sky Plant Afterglow

Cloud Water Sky Afterglow Fence

Water Sky Cloud Afterglow Nature

Cloud Sky Water Tree Fence

Sky Cloud Light Afterglow Dusk

Cloud Water Sky Plant Afterglow

Water Sky Cloud Water resources Afterglow

Water Sky Cloud Afterglow Body of water

Cloud Sky Water Afterglow Dusk
 

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Great Pics! Great story about the wallet! I thought I lost my wallet when riding in 42 deg weather with a heated jacket on under my AeroStich. To many dam pockets!
Thank you. Yeah I always seem to have a story on every ride. Only here are most of them sympathized with lol My theory is it got caught in my jacket after I forgot I already pulled it out (I was damn tired). Eventually it fell out I think because I had already looked at the ground and under the bike it wasn’t there Lol
 

·
Premium Member
Versys 1000, VFR800
Joined
·
11,084 Posts
Very nice. Lucky you to live in the PNW. I went up the coast from Eugene in 2018.... lotsa traffic and no passing zones... nice scenery though.
 
  • Like
Reactions: SunnyRides

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Very nice. Lucky you to live in the PNW. I went up the coast from Eugene in 2018.... lotsa traffic and no passing zones... nice scenery though.
When someone asks me to describe the Willamette valley I say I am 1 hour from skiing, 1 hour from the high desert, 1 hour from the ocean, 1 hour from a big city and everything is green.

I think we all live for this sign on our good rides

Rectangle Font Signage Parallel Sign


Ironically, the good rides are usually full of these…

Rectangle Font Line Parallel Signage
 
  • Like
Reactions: RaYzerman

·
Registered
2016 FJR1300 ES
Joined
·
532 Posts
Great shots. Went on the Olympic Peninsula circle last summer with a stop in Astoria. I have way too many shots of the bridge :LOL:
 

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Great shots. Went on the Olympic Peninsula circle last summer with a stop in Astoria. I have way too many shots of the bridge :LOL:
I used to be into photography a lot when I was young, had a great camera (back then) and so earlier this year I got an iPhone 13 pro specifically for the camera and thinking of bike rides (and my photographers dream part of the country). I then bought a small tripod that just fits in the 50L case so I could take good pics with the optical zoom and also get good low light shots. I took 240 pics on that ride. So I know exactly what you are talking about lol
 
  • Haha
Reactions: mortenk

·
Premium Member
Versys 1000, VFR800
Joined
·
11,084 Posts
Tire Wheel Cloud Sky Plant
 

·
Registered
Joined
·
106 Posts
I seriously underestimated how long it would take. Got home at 1:45am almost 13 hours from when I left. Lots of stopping. The purpose was the ride and to get some pics of the Astoria Bridge at sunset. Got some good pics.

Basically took the back roads to hwy 6 then onto Tillamook and snaked up 101 to Astoria. Hwy 6 is a nice road but an annoying lack of passing lanes and openings :) Took hwy 30 back from Astoria, hopped over to Longview Wa to get to I-5, then straight shot home. It was midnight after all, my shoulders were tired and I was getting sleepy. Kept stopping for breaks. Got to the last rest area that I told myself I wasn’t going to stop at but then I started getting tired and it was now a mandatory stop.

Went to the vending machine. I needed a Pepsi and some sugar snacks to get me the last 45 mins home. Reach in my pants pocket….where’s my wallet? Look some more, where’s my wallet? Starting to have a slight heart attack. Where was the last place I had it out? Clatskanie. Google maps, how far away….oh crap, 1.5hrs away. It’s 1 am. I search the ground all around the bike, every nook and cranny, between handle bars, wedged under the fairing? Hell no!

Time to call and cancel the credit cards, sketchy little town I was in and I was in a well lit area where I would have lost it, no way it’s still there. I make the call, get right to the point of her getting ready to cancel 2 of them and I look down at my feet, there it is. STOP! Don’t cancel them!! She hadn’t yet done it, 2 more seconds and poof they would have been gone lol She laughed with me and the world was at peace again (at least for me). Now I am very awake and I don’t need the damn Pepsi or snacks! lol

View attachment 87061
View attachment 87060
View attachment 87056
View attachment 87057
View attachment 87058
View attachment 87055
View attachment 87059
View attachment 87054
View attachment 87053
View attachment 87052
:love:Some beautiful view:love:
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Nice! Just yesterday I rode to near Astoria from Portland via 202. Don't tell anyone but it's a great road good pavement minimal traffic and super curvy. Not the views more fun ride.

Marcus
 

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Nice! Just yesterday I rode to near Astoria from Portland via 202. Don't tell anyone but it's a great road good pavement minimal traffic and super curvy. Not the views more fun ride.

Marcus
Made me go look at it. I remember mapping out the ride and almost chose that route but without having been on it and I was already stretching out my time to get there I opted not too. Now I gotta go do that road at some point Lol
 

·
Registered
Joined
·
7,469 Posts
Great pics and funny story!

I've had lots of dumb dumb moments like that... glad it turned out the way it did! :)
 
  • Like
Reactions: SunnyRides

·
Registered
Joined
·
17 Posts
Holy crap! Awesome pictures - thanks very much for sharing!

I had the same wallet "incident"... but I cancelled all the things.... then 3 months later found my wallet in the rear pouch of my jacket (put it in there when I took the jacket off in a restaurant - thinking it was the front pocket where I ALWAYS keep it).

I've done only a few of those "endurance" rides... tired and sore as hell the next day... but in 2 weeks you look back and consider it an epic trip and can't wait to do the next one... :)
 
  • Like
Reactions: SunnyRides

·
Registered
Joined
·
271 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Holy crap! Awesome pictures - thanks very much for sharing!

I had the same wallet "incident"... but I cancelled all the things.... then 3 months later found my wallet in the rear pouch of my jacket (put it in there when I took the jacket off in a restaurant - thinking it was the front pocket where I ALWAYS keep it).

I've done only a few of those "endurance" rides... tired and sore as hell the next day... but in 2 weeks you look back and consider it an epic trip and can't wait to do the next one... :)
I’ve only lost my wallet once in my life thankfully. My daughter on the other hand, it’s about every 4-8 months. Somehow it’s always just before she needs money for her rent and I get the text ‘Dad can you…’
 

·
Registered
Joined
·
553 Posts
I love Astoria but for another reason!



Holding the 40 lbs Chinook Salmon I caught with my friends (and co-workers) on the Columbia River out towards the Pacific Ocean.
 
  • Love
Reactions: SunnyRides
1 - 20 of 27 Posts
Top