FJR Owners Forum banner

Zalecenia - Opony Michelin Pilot Road 4 GT -vs- Opony Metzeler roadtec 01

22K views 68 replies 34 participants last post by  skippy344!  
#1 ·
Muszę wymienić opony w moim Fjr1300 z 2008 roku. Czy mogę prosić o jakieś opinie?

Opony Michelin Pilot Road 4 GT -vs- Opony Metzeler roadtec 01
 
#2 ·
Nie używałem ich obu. Używam Pilot Roads, ponieważ są o wiele łatwiejsze w montażu niż te, których używałem wcześniej. Teraz bardzo mi się podobają, ale kiedy byłem o wiele bardziej agresywny, nie podobał mi się zbytnio przód.
 
#3 ·
I stwierdził, że oba motocykle zawsze wydawały się cięższe w prowadzeniu z tymi oponami Metz 01 niż z jakąkolwiek oponą, której używał przez ponad 30 lat.
 
  • Like
Reactions: Little Joe
#4 ·
Tylna opona PR4 była moim ulubionym wyborem do porównywania wszystkich innych... niewiele jest opinii na temat 01, nigdy ich nie miałem. Przednia opona PR4 po prostu źle wygląda na zdjęciach, użyj innej przedniej.
PR4 mają dla mnie odpowiednią twardość mieszanki, wolę nie mieć twardszych mieszanek i opon "o dużym przebiegu", które mogą nie trzymać się tak dobrze.
Nie sądzę, żeby Road5 były dużą, jeśli w ogóle jakąkolwiek, poprawą w stosunku do tego, co widzę i słyszę...
Jeśli chcesz wybrać "zestaw", sugeruję wypróbowanie Angel GT, wybierając specyfikację A dla FJR. Wydają się zużywać dość równomiernie.
Możemy dać ci wszystkie opinie, jakie chcemy, ale najlepiej spróbować czegoś innego niż to, do czego jesteś przyzwyczajony i zobaczyć, jak to działa dla ciebie. Jeśli jesteś kierowcą "turystycznym", to będzie miało dla ciebie mniejsze znaczenie niż wtedy, gdy jesteś bardziej agresywny i bardziej "testujesz" funkcje.
 
#5 ·
Nie mam osobistych doświadczeń z Metzlerami, ale mam PR4 z przodu mojego 14a, który ma około 13 tysięcy mil i ma bardzo łagodne ząbkowanie/pierzenie. Jeśli będę mógł jeździć na tym w przyszłym roku, to myślę, że PR4 przejedzie łącznie 15-16 tysięcy mil. Nie mam żadnych skarg po pierwszych 100 milach, gdzie bieżnik był bardzo głośny, ale ucichł. Dodam, że odczucie jest nieco miękkie w porównaniu do opony OE i Shinko, która poprzedzała pr4. Moje .02.
 
#6 · (Edited)
Kiedy kupiłem swój rower, miał opony PR5 (non GT) i myślę, że przednia/tylna opona wytrzymała szacunkowo 6 tys. mil. Tylna opona zużyła się znacznie na środku, a pewność pokonywania zakrętów została naruszona. Założyłem opony Pirelli Angel GT (A Spec) i przejechałem na nich około 300 mil. Jak dotąd jestem z nich bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że przejadę na nich więcej niż 6 tys. mil. Brak doświadczenia z oponami Metzelera.
 
#8 ·
Jeśli chcesz trochę trwałości, Roadsmart 3 są nieco twardsze i zużywają się dość równomiernie.
 
  • Like
Reactions: prosolar
#9 ·
Jeśli montujesz własne opony, pożałujesz Pirelli Angels A spec (całkowita suka do montażu I demontażu), mają doskonałą przyczepność, ale nie wyjątkową trwałość.
Michelin road 5 są O WIELE łatwiejsze w montażu, przyczepność i stabilność są po prostu znakomite, a trwałość również powyżej średniej.
Używałem Bridgestone, Pirelli, a teraz jestem na Michelinach i prawdopodobnie zostanę przy tej oponie.
Bardzo zadowolony. Ale, jak mówią, YMMV...
Pozdrawiam,
Daniel
 
#10 ·
Nie mam doświadczenia z Metzlerem, ale mam pewne doświadczenie z PR4 GT. Podoba mi się PR4 GT pod względem prowadzenia, szczególnie w "dynamicznym" pokonywaniu zakrętów - dobrze trzymają się drogi. Zapewniały mi również dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni.
Byłem rozczarowany zużyciem, szczególnie przedniej opony. Musiałem wymienić przednią oponę po nieco ponad 13 000 km / 8 000 mil - bieżnik był całkowicie zużyty, nieco poza wskaźnikami zużycia. Wymieniłem ją na PR5 GT - nie przejechałem na tej oponie wystarczająco dużo kilometrów, aby móc wydać sensowny komentarz. Tylna PR4 GT jest nadal na FJR i ma jeszcze sporo bieżnika. Kolega motocyklista FJR, który ma doświadczenie z PR4 GT, powiedział mi, że zazwyczaj zużywa dwie przednie opony na jedną tylną... więc z tylnej opony pokonuje dwa razy większy dystans niż z przedniej.
 
#12 ·
Biorąc pod uwagę te 2 opcje, a właściwie każdą listę opcji zawierającą serię Michelin Pilot Road, wybrałbym cokolwiek innego. Ale dla mnie jest o wiele lepszy wybór.
 
#14 ·
Biorąc pod uwagę te 2 opcje, a właściwie każdą listę opcji zawierającą serię Michelin Pilot Road, wybrałbym cokolwiek innego. Ale dla mnie są o wiele lepsze wybory.
LOL Jestem dokładnie odwrotnością... jak tylko Bridgestone zużyły się w moim FJR, zainstalowałem Michelin PR4GT, jak tylko Dunlop zużyły się w moim CB 1100, założyłem Michelin PR3, jak tylko Metzler zużyły się w moim NC 750X, założyłem Michelin Road 5. Aby poprawić jakość jazdy, prowadzenie i trwałość każdego motocykla, który kupuję, jak tylko opony się zużyją, zmieniam na Michelin.
 
#13 ·
Nie mam doświadczenia z PR4, ale jeżdżę na Metzelersach od nowości motocykla. Dostałem Z6, które bardzo mi się podobały i przejechałem na nich ponad 11 000 mil i prawdopodobnie mógłbym przejechać więcej. Przeszedłem na Z8 w następnym zestawie, które moim zdaniem prowadziły się trochę lepiej niż 6, ale problemy zdrowotne i inne spowodowały, że przejechałem znacznie mniej mil niż zwykle, więc zdecydowałem się je wymienić po około 8000 milach ze względu na wiek. Właśnie założyłem zestaw 01 SE. Wydają się skręcać trochę lepiej i jeździć trochę bardziej miękko niż Z8, chociaż nie jestem pewien, czy Z8 po prostu wydawały się twardsze ze względu na wiek, czy po prostu doświadczam efektu nowej opony. Nie miałem wystarczająco dużo czasu, aby przejechać kilka porządnych mil, aby je naprawdę przetestować, zanim schowałem motocykl na zimę. Tylko moje 2 centy.
 
#15 ·
Nie mam doświadczenia z Metzlerami, ale mam z PR4 i Angel GT A-Specs. Wydaje mi się, że czytałem, że Metzlery są produkowane w tej samej fabryce i są takie same jak Angele, tylko z innym wzorem bieżnika.

Tak czy inaczej, wezmę Pirelli w każdy dzień, przez cały dzień. Moimi priorytetami są przyczepność, stabilność i informacja zwrotna. Nośność i przebieg nie są na szczycie mojej listy. Nie zużywam opon do kordów. Z łączną powierzchnią około 12 cali kwadratowych gumy między mną a drogą, chcę, żeby to było najbezpieczniejsze 12 cali, jakie mogę dostać.

Oto przykład opony, którą wymieniłem. Nie dotarła jeszcze do wskaźników zużycia, ale nie chciałem ich osiągnąć podczas podróży.
 
  • Like
Reactions: Jeraldo
#16 ·
Nie mam doświadczenia z Metzlerami, ale przejechałem dwa komplety PR4GT. Nienawidziłem obu przednich opon po około 5000 km (3000 mil) i zużyłem przednie opony przed tylnymi. Myślę, że przednia opona może być dobra do turystyki, ale nie jest to dobra opona, jeśli jeździsz w ogóle agresywnie.

Miałem dobre wyniki z Shinko 009 Ravens: uwielbiałem przednią oponę i uzyskałem przyzwoity przebieg z tyłu. Moja nowa, domyślna kombinacja to przednia opona 009 i tylna P4GT. Nie bój się mieszać opon.
 
#17 ·
Jeździłem na wielu Metzlerach..................świetne na każdą pogodę

Przesiadłem się na Pirelli.............najlepsza wszechstronna opona uliczna w historii

Micheliny wymagają rozgrzania, co sprawia, że są niezawodne
 
This post has been deleted
#19 ·
Jeździłem zarówno na PR4GT, jak i Angel GT A spec i nie ma dużej różnicy w osiągach ani trwałości. Większość opon dobrze sprawdza się na suchym, ale nie jestem dobry w zwalnianiu na mokrej nawierzchni, więc chcę dobrej wydajności w każdych warunkach pogodowych. PR4GT to dość pewny zakład.
 
#22 ·
Oto więcej błota w wodzie. Jeżdżę na oponach Bridgestone i jak dotąd jestem z nich bardzo zadowolony, wydają się dobrze trzymać drogi, a większość ludzi przejeżdża na jednym komplecie ponad 16 000 mil.
 
#23 ·
Opony to opony, chłopaki. Spaliłem każdy rodzaj, jaki istnieje... i na każdego gościa, który przysięga na jeden rodzaj, przypada inny gość, który przysięga, że ten rodzaj jest do bani.

Twój styl jazdy określa, jak będziesz zużywał różne opony. Najlepsze są nowe. 😲
 
#24 ·
Na moim drugim zestawie PR4 GT. Kiedy te się skończą, wymienię je na takie same. Cała moja jazda jest sucha i są świetne na autostradzie lub krętych drogach. Przód ma tendencję do podążania za szwami, gdy zbliżają się do końca okresu eksploatacji, ale nic strasznego. Mnóstwo możliwości do wyboru, ale te spełniają moje potrzeby i nie sprawiają, że chcę zmienić markę.
 
#25 ·
Dużo wspaniałych spostrzeżeń.

Lubię jeździć agresywnie, a moim ostatnim zestawem opon były Metzler RoadTec 01 HWM, 7125 mil / 11466 km i 4100 mil / 6598 km. Są znane z tego, że są doskonałymi oponami na mokrą nawierzchnię i nie miałem żadnych skarg, chociaż osobiście nie forsuję w deszczu. Uwielbiałem te opony od samego początku. Kupiłem je po obejrzeniu kilku filmów na YouTube z facetem w Europie, który ostro jeździł w deszczu na RoadTec i byłem przekonany. Na końcu okresu eksploatacji pojawiło się zużycie czołowe, więc teraz jeżdżę z ciśnieniem 42/42 psi. Fajnie jest próbować sprawić, by słoń zniknął z tyłu, ale nawet się nie zbliżyłem... jak większość z nas, lubimy wymieniać opony, aby wypróbować rzekomo "najwspanialszą" oponę - właśnie przeszedłem na tylną oponę Pirelli Angel GT i przednią GT II. Jeszcze nie przejechałem żadnych mil na tylnej oponie i nie mam żadnych skarg z przodu. Moje 0,02 centa. Opony są bardzo subiektywne.
 
#26 ·
Myślę, że ostatecznie wolę okrągłe, czarne i nowe opony! Jedynymi oponami, których absolutnie nienawidziłem, były Maxxis, które założyłem do mojego 76 G-Wing na polecenie dobrego przyjaciela. Twierdził, że są niedrogie i trwałe, a ja uznałem je za po prostu okropne opony! Nie mogłem im ufać za każdym razem, gdy pochylałem 600-funtowego Winga, ponieważ nierzadko zdarzało się, że ślizgały się o 1-4 cale, gdy się je pochylało. Miały dużo bieżnika, kiedy je zdjąłem!
 
#27 ·
Jeździłem tylko na Pilot Roads na wszystkich moich i mojej żony motocyklach i uwielbiam je. Średnio od 12k do 15k na nich i dobrze sprawdzają się w deszczu w Oregonie. W przyszłym tygodniu wymieniam FJR, ma 13,5k, więc pora.
 
#28 ·
Jeździłem tylko na Pilot Roads na wszystkich moich i mojej żony motocyklach i uwielbiam je. Średnio od 12k do 15k na nich i dobrze sprawdzają się w deszczu w Oregonie. W przyszłym tygodniu wymienię FJR, ma 13,5k, więc pora.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Czekaj, aż spróbujesz opon samochodowych w deszczu... lol

Image
 
#32 ·
Jeżdżę na Metzelers z przodu i z tyłu, lekkie scalloping z przodu wystąpiło, zanim zdałem sobie sprawę, że specyfikacje Yammy'ego były do bani. Teraz jeżdżę 42 z przodu, 38-40 z tyłu w zależności od tego, co robię. Osiągam bardzo dobry przebieg i mam mnóstwo pewności w zakrętach. Brak skarg i prawdopodobnie będę z nich nadal korzystać.