FJR Owners Forum banner

Aanbevelingen - Michelin Pilot Road 4 GT banden -vs- Metzeler roadtec 01 banden

22K views 68 replies 34 participants last post by  skippy344!  
#1 ·
Ik moet mijn banden vervangen op mijn 2008 Fjr1300. Kan ik wat meningen krijgen?

Michelin Pilot Road 4 GT banden -vs- Metzeler roadtec 01 banden

#2 ·
Ik heb ze allebei niet gebruikt. Ik gebruik de Pilot Roads omdat ze veel gemakkelijker te monteren zijn dan wat ik vroeger gebruikte. Ik vind ze nu best goed, maar toen ik veel agressiever was, vond ik de voorkant niet zo leuk.

#3 ·
En hij verklaarde dat beide motoren altijd zwaarder aanvoelden om te sturen met die Metz 01 banden dan met welke band dan ook die hij in meer dan 30 jaar had gebruikt.

• Like
Reactions: Little Joe
#4 ·
PR4 achter was mijn favoriete band om alle andere mee te vergelijken... niet veel getuigenissen over de 01's, ik heb ze nooit gehad. PR4 voor ziet er gewoon slecht uit op de foto's, gebruik een andere voorband.
PR4's hebben voor mij de juiste hardheid, ik heb liever geen hardere compounds en "high mileage" banden die misschien niet zo goed grip hebben.
Ik denk niet dat de Road5's veel, zo niet enige, verbetering zijn van wat ik zie en hoor...
Als je voor een 'set' wilt gaan, raad ik je aan Angel GT's te proberen en de A-specificatie voor een FJR te nemen. Ze lijken redelijk gelijkmatig te slijten.
We kunnen je alle meningen geven die we willen, maar het beste is om iets anders te proberen dan je gewend bent en te kijken hoe het voor je werkt. Als je een 'touring'-rijder bent, dan maakt het minder verschil voor je dan wanneer je agressiever bent en de functies meer 'test'.

#5 ·
Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Metzlers, maar ik heb een PR4 aan de voorkant van mijn 14a die ongeveer 13.000 mijl heeft gereden met wat zeer lichte scallops/feathering. Als ik volgend jaar hiermee kan rijden, denk ik dat de PR4 waarschijnlijk in totaal 15-16.000 mijl zal halen. Ik heb geen klachten na de eerste 100 mijl of zo, waar het profiel erg luidruchtig was, maar daarna rustiger werd. Ik wil eraan toevoegen dat het gevoel een beetje zacht is in vergelijking met de OE-band en de Shinko die aan de PR4 voorafging. Mijn .02.

#6 · (Edited)
Toen ik mijn fiets kocht, zat er PR5's (non GT) op en ik denk dat de voor-/achterbanden naar schatting 6.000 mijl meegingen. De achterband sleten flink in het midden en het vertrouwen in bochten werd aangetast. Ik heb Pirelli Angel GT's (A Spec) gemonteerd en heb er sindsdien ongeveer 300 mijl mee gereden. Ik ben er tot nu toe erg blij mee. Ik hoop dat ik er meer dan 6.000 mijl mee kan rijden. Geen ervaring met de metzelers.

#8 ·
Als je wat levensduur wilt, zijn de Roadsmart 3's iets harder en slijten ze vrij gelijkmatig.

• Like
Reactions: prosolar
#9 ·
Als je je eigen banden monteert, krijg je spijt van de Pirelli Angels A spec (een totale *bitch* om te monteren EN te demonteren). Ze hebben weliswaar uitstekende grip, maar geen geweldige levensduur.
Michelin road 5 zijn VEEL gemakkelijker te monteren, grip en stabiliteit zijn gewoonweg uitstekend en de levensduur is ook bovengemiddeld.
Ik heb Bridgestone, Pirelli gebruikt en zit nu op de Michelins en zal waarschijnlijk bij deze band blijven.
Zeer tevreden. Maar, zoals ze zeggen, YMMV...
Proost,
Daniel

#10 ·
Ik heb geen ervaring met de Metzler, maar wel wat met de PR4 GT. Ik vind de PR4 GT prettig qua handling, vooral in "sportief" bochtenwerk - ze houden de weg goed vast. Ze gaven me ook goede grip op natte wegen.
Ik was teleurgesteld over de slijtage, vooral aan de voorband. Ik moest de voorband vervangen na iets minder dan 13.000 km / 8.000 mijl - het profiel was volledig versleten, net iets voorbij de slijtage-indicatoren. Ik heb hem vervangen door een PR5 GT - ik heb niet genoeg afstand op die band om een zinvolle opmerking te maken. De achterste PR4 GT zit nog steeds op de FJR en heeft nog een flinke hoeveelheid profiel. Een mede FJR-rijder met ervaring met de PR4 GT vertelde me dat hij doorgaans twee voorbanden verslijt voor elke achterband ... dus hij haalt twee keer zoveel afstand uit een achterband als uit een voorband.

#12 ·
Gezien deze 2 keuzes, in feite elke lijst met keuzes die Michelin's Pilot Road-serie bevat, zou ik alles anders kiezen. Maar voor mij zijn er veel betere selecties.

#14 ·
Gezien die 2 keuzes, in feite elke lijst met keuzes met Michelin's Pilot Road-serie, zou ik alles behalve die kiezen. Maar voor mij zijn er veel betere selecties.
LOL Ik ben net het tegenovergestelde... zodra de Bridgestone's versleten waren op mijn FJR, installeerde ik Michelin PR4GT's, zodra de Dunlop's versleten waren op mijn CB 1100, zette ik Michelin PR3's erop, zodra de Metzler's versleten waren op mijn NC 750X, zette ik Michelin Road 5's erop. Om de rijkwaliteit, het weggedrag en de levensduur van elke motorfiets die ik koop te verbeteren, stap ik over op Michelin's zodra de standaardbanden versleten zijn.

#13 ·
Ik heb geen ervaring met de PR4's, maar rijd al Metzelers sinds de motor nieuw was. Kwam met Z6's die ik best goed vond en meer dan 11.000 mijl mee heb gereden en waarschijnlijk meer had kunnen halen. Overgestapt op Z8's de volgende set, waarvan ik dacht dat ze iets beter handelden dan de 6's, maar gezondheidsproblemen en andere problemen zorgden ervoor dat ik veel minder kilometers reed dan normaal, dus besloot ik ze te vervangen na ongeveer 8.000 mijl vanwege de leeftijd. Net een setje 01 SE gemonteerd. Ze lijken iets beter in te sturen en iets zachter te rijden dan de Z8's, hoewel ik niet zeker weet of de Z8's gewoon harder aanvoelden door de leeftijd of dat ik gewoon het nieuwe bandeneffect ervaar. Had niet genoeg tijd om er een paar fatsoenlijke kilometers op te zetten om ze echt te testen voordat ik de motor voor de winter wegzet. Gewoon mijn 2 cent.

#15 ·
Geen ervaring met de Metzlers, maar wel met de PR4's en de Angel GT A-Specs. Ik dacht me te herinneren dat ik gelezen heb dat de Metzlers in dezelfde fabriek worden gemaakt en hetzelfde zijn als de Angels, alleen met een ander profiel.

Enfin, ik neem de Pirelli's elke dag, de hele dag. Mijn prioriteiten zijn tractie, stabiliteit en feedback. Draagvermogen en kilometerstand staan niet bovenaan mijn lijst. Ik rijd banden niet tot op de koordjes af. Met in totaal ongeveer 12 vierkante inch rubber tussen mij en de weg, wil ik dat dat de veiligste 12 inch zijn die ik kan krijgen.

Hier is een voorbeeld van een band die ik heb vervangen. Deze had de slijtindicator nog niet bereikt, maar ik wilde die niet bereiken tijdens een reis.

• Like
Reactions: Jeraldo
#16 ·
Ik heb geen ervaring met de Metzlers, maar ik heb twee sets PR4GT's gereden. Ik haatte beide voorbanden na ongeveer 5.000 km (3.000 mijl) en de voorbanden waren eerder versleten dan de achterbanden. Ik denk dat de voorband misschien wel geschikt is om te toeren, maar het is geen goede band als je ook maar enigszins agressief rijdt.

Ik heb goede resultaten gehad met Shinko 009 Ravens: ik was dol op de voorband en kreeg een behoorlijke kilometerstand uit de achterband. Mijn nieuwe standaardcombinatie is een 009 voorband en een P4GT achterband. Wees niet bang om banden te mengen.

This post has been deleted
#19 ·
Ik heb zowel PR4GT als Angel GT A spec gereden en er is niet veel verschil in prestaties of levensduur. De meeste banden presteren goed genoeg op het droge, maar ik ben niet goed in het afremmen in de regen, dus ik wil goede all-weather prestaties. PR4GT is een vrij veilige gok.

#23 ·
Banden zijn banden, jongens. Ik heb elk soort verbrand dat er is... en voor elke kerel die bij een soort zweert, is er een andere kerel die zweert dat die soort waardeloos is.

Je rijstijl bepaalt hoe je verschillende banden zult verslijten. De beste zijn de nieuwe. 😲

#24 ·
Op mijn 2e set PR4 GT. Als deze versleten zijn, vervang ik ze door dezelfde. Al mijn rijden is droog en ze zijn geweldig op de snelweg of in bochten. De voorkant volgt de naden als ze tegen het einde van hun levensduur komen, maar niets engs. Veel keuzes daarbuiten, maar deze voldoen aan mijn behoeften en doen niets om me van merk te willen veranderen.

#25 ·
Veel geweldige inzichten hier.

Ik rijd graag agressief en mijn laatste set banden was de Metzler RoadTec 01 HWM, 7125 mi / 11466 km en 4100 mi / 6598 km. Ze staan erom bekend uitstekende banden voor nat weer te zijn en ik had geen klachten, hoewel ik persoonlijk niet pus in de regen. Ik hield vanaf het begin van deze banden. Ik heb ze gekocht nadat ik een paar YouTube-video's had bekeken van een man in Europa die hard reed in de regen met de RoadTec en ik was verkocht. Cupping aan de voorkant verscheen aan het einde van de levensduur, dus ik rijd nu met 42/42 psi. Het is leuk om te proberen de olifant op de achterkant te laten verdwijnen, maar ik was niet eens in de buurt... zoals de meesten hier, wisselen we graag banden om de zogenaamde "beste" band te proberen - ik ben net overgestapt op de Pirelli Angel GT achter en GT II voor. Nog geen kilometers op de achterkant en geen klachten van de voorkant. Mijn .02 cent. Banden zijn zo subjectief.

#26 ·
Ik denk dat ik uiteindelijk de voorkeur geef aan ronde, zwarte en nieuwe banden! De enige banden die ik absoluut haatte, waren Maxxis's die ik op mijn 76 G-Wing had gezet op aanbeveling van een goede vriend. Hij beweerde dat ze goedkoop en duurzaam waren, en ik vond het gewoon verschrikkelijke banden! Ik kon ze niet vertrouwen elke keer als ik de 600 pond wegende Wing overhelde, want het was niet ongebruikelijk om 1-4 inch slip te hebben als je ze overhelde. Er zat nog veel profiel op toen ik ze eraf haalde!

#27 ·
Ik heb niets anders dan de Pilot Roads gereden op al mijn en mijn vrouw haar motoren en ben er dol op. Gemiddeld tussen de 12.000 en 15.000 km en ze doen het goed in de regen van Oregon. Ik vervang de FJR volgende week, hij staat op 13.500 km dus hij is aan de beurt.

#28 ·
Ik heb niets anders dan de Pilot Roads op al mijn en de motorfietsen van mijn vrouw gereden en ben er dol op. Gemiddeld ergens tussen de 12.000 en 15.000 km op ze en ze doen het goed in de regen van Oregon. Ik vervang de FJR volgende week, hij staat op 13.500 km dus het is tijd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wacht tot je autobanden in de regen probeert...lol

Image

#32 ·
Ik rijd met Metzelers voor en achter, lichte scallops aan de voorkant traden op voordat ik me realiseerde dat Yammy's specificaties waardeloos waren. Nu rijd ik 42 voor, 38-40 achter, afhankelijk van wat ik doe. Ik krijg een zeer goede kilometerstand en heb enorm veel vertrouwen in de bochten. Geen klachten hier en zal er waarschijnlijk mee doorgaan.