FJR Owners Forum banner
41 - 60 of 125 Posts
De waarheid is dat het zwart en goud er goed uitziet. Maar ik heb een paar zwarte motoren gehad en ze laten elk vuiltje zien. Ze moeten na elke rit in bad. Ik ben nu oud en chagrijnig, dus mijn dwanggedachte om het schoon te houden, is verdwenen.
Persoonlijk ben ik dol op een zwarte motor

Image

Image

... zou er echter nooit voor kiezen om een zwarte auto of vrachtwagen te hebben.

Er zijn motorfietsen die er in het zwart echt goed uitzien en er geschikt voor zijn. Sommige waren als het ware kenmerkend zwart. Bandit is een goed voorbeeld. De moderne motoren vind ik eigenlijk niet echt. Ze zouden het veel beter kunnen doen. Ik hou van een beetje kleur, smaakvol gedaan.

Ik kreeg om de 2-4 jaar een nieuwe auto van de zaak, afhankelijk van de kilometerstand. Iedereen zei dat ik een zwarte auto moest nemen, ik wilde er een, en dat heb ik gedaan. De reden is dat je erachter kwam hoe COOL een zwarte auto was, maar een PITA om schoon te maken, dus dat haalde het zwart uit je systeem om er daadwerkelijk een te bezitten. LOL

Ik kreeg om de 2-4 jaar een nieuwe auto van de zaak, afhankelijk van de kilometerstand. Iedereen zei dat ik een zwarte auto moest nemen, ik wilde er een, en dat heb ik gedaan. De reden is dat je erachter kwam hoe COOL een zwarte auto was, maar een PITA om schoon te maken, dus dat haalde het zwart uit je systeem om er daadwerkelijk een te bezitten. LOL
Ik zeg altijd dat ik van de zwarte voertuigen van ANDERE mensen hou 😊

Mijn vader had een zwarte Oldsmobile toen ik jong was. Zwart ziet er misschien goed uit op chique auto's, maar ik wilde nooit zwart toen ik in latere jaren zag wat anderen moesten doen om ze schoon te houden. Niemand met wie ik naar de middelbare school ging, had een zwarte auto. Ik vind ze tegenwoordig niet aantrekkelijk. Een beetje kleur alsjeblieft. Nu, ik zal zeggen dat de '08-'09 FJR's er goed uitzien in zwart als ze schoon zijn. De huidige overvloed aan zwarte/grijze motoren toont naar mijn mening gewoon een gebrek aan verbeeldingskracht, vooral toen de mooie gekleurde zo goed verkochten toen ze werden geïntroduceerd.

Toen ik mijn '015 kocht, sprong ik niet van vreugde bij de kleur Liquid Graphite. Maar ik vond het er ook niet slecht uitzien. Kleur stond vrij laag op mijn prioriteitenlijst. Conditie van de motor en prijs waren nummers 1 en 2 op de lijst.

We hadden een paar jaar geleden een zomer met een hittegolf, mijn busje klokte op een middag 42c. Gelukkig had hij airco 😂 de enige andere keer dat ik die temperaturen in het VK heb ervaren, is in een raceauto.

• Like
Reactions: JoelTheMole
Niets zo fijn als een zwarte auto of motor nadat deze op een dag van 110F direct in de zon van Texas heeft gestaan, om je je levenskeuzes te laten heroverwegen. Wit is hier beneden mijn kleurvoorkeur.
Je houdt niet van gefrituurde ballen? Ik heb gehoord dat het een goed anticonceptiemiddel is. 🤣 Uit nieuwsgierigheid, heb je de moeite genomen om over te stappen op een lichtgekleurde zitting? Als vijfjarige had mijn vader een rode Buick met rode leren stoelen. OMG, je wilde niet op die dingen zitten met een korte broek... 🔥
Lol leuk? Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik 110F/43C weer beschrijf als "leuk" 🤣🤣🤣
Met een lengte van 6'1 en een gewicht van 150 pond met al mijn spullen behalve een rugzak, zou ik, als ik moet kiezen tussen heel warm of heel koud, elke dag warm kiezen. Ik kan zonder airconditioning leven. Maar ik HEB warmte NODIG. Ik kan niet langer dan twintig minuten of een half uur in dit weer (20-30 graden Fahrenheit) rijden zonder het risico te lopen bevroren vingers te krijgen. Aan de andere kant van het weer kan ik zo ver en snel rijden als ik wil. Ik heb altijd zwarte helmen en zwarte zadels gehad.

Dat gezegd hebbende, de eerste taak van een motorrijder is om OPGEMERKT te worden... oftewel GEZIEN en/of GEHOORD te worden. Lichte kleuren bevorderen dat. Absoluut niets mis met zwart; esthetisch ziet het er goed uit. Maar voor het voordeel van warmte en zichtbaarheid zijn lichte kleuren beter.

Je houdt niet van gefrituurde ballen? Ik hoor dat het een goed anticonceptiemiddel is. 🤣 Uit nieuwsgierigheid, heb je de moeite genomen om over te stappen op een lichtgekleurde zitting? Als vijfjarige had mijn vader een rode Buick met rode leren stoelen. OMG, je wilde niet op die dingen gaan zitten met een korte broek... 🔥

Met een lengte van 1,85 meter en 68 kilo met al mijn spullen behalve een rugzak, keuze tussen echt warm of echt koud, zou ik elke dag warm kiezen. Ik kan zonder airconditioning leven. Maar ik HEB warmte NODIG. Ik kan niet langer dan twintig minuten of een half uur in dit weer (20-30 graden Fahrenheit) rijden zonder het risico te lopen bevroren vingers te krijgen. Aan de andere kant van het weer kan ik zo ver en snel rijden als ik wil. Ik heb altijd zwarte helmen en zwarte stoelen gehad.

Dat gezegd hebbende, de eerste taak van een motorrijder is om OPGEMERKT te worden... oftewel GEZIEN en/of GEHOORD te worden. Lichte kleuren bevorderen dat. Absoluut niets mis met zwart; esthetisch ziet het er goed uit. Maar voor het voordeel van warmte en zichtbaarheid zijn lichte kleuren beter.
Het grootste deel van mijn uitrusting is heel licht van kleur.

Eerlijk gezegd is deze tijd van het jaar hier beneden een van de beste om te rijden:

Image

41 - 60 of 125 Posts