Mijn zelfde antwoord uit een van de andere sandboxes:
Mijn Alwetende en Krachtige kristallen bol zegt dat de FJR in zijn huidige vorm terug zal zijn voor 2026.
Ondersteuning voor mijn these:
1) In de enige twee markten waar ze de FJR hebben stopgezet; Europa in 2020 en Japan in 2022, maakten ze er een groot punt van dat het het einde van een tijdperk was en namen ze afscheid met een knal - door het 'final edition' model zwart met de gouden streep en wielen uit te brengen. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier op de Noord-Amerikaanse markt niet hetzelfde zullen doen. Deze markt was gewoon te groot en ze hebben er te veel verkocht om het gewoon te laten verdwijnen. En tot nu toe is hun enige geschiedenis om de productie in een markt te beëindigen met een groot afscheid. Het is logisch dat ze hier hetzelfde zouden doen.
2) Afgezien van die kleine voetnoot in het persbericht, hebben ze er geen melding van gemaakt. En ik lees dat nog steeds niet als permanent. De bewoording kan gemakkelijk alleen voor 2025 gelden.
3) Ze verkopen hem nog steeds in Canada en misschien Australië (Australische website toont MY24 model). En misschien andere markten? Ik weet het niet. Maar aangezien ze hem nog steeds produceren voor 2025 in sommige markten, is het gemakkelijk genoeg om hem in 2026 weer te produceren. De toeleveringsketens met alle grote en 2e en 3e tier leveranciers gaan nog steeds door voor 2025.
4) Als je zoals ik was en geen leven hebt en onnodige uren besteedt aan het bekijken van advertenties op Craigslist, FB Marketplace en CycleTrader, dan zou je weten dat er nog steeds veel onverkochte 2023 en 2024 FJR's zijn. Gezien de economie daarvan voor Yamaha en hun dealers, is het logisch dat ze gewoon een jaar van productie overslaan. Laat die onverkochte voorraad voldoen aan de beperkte vraag en laat hem verkopen en van de vloer van de dealer af. Produceer hem opnieuw als er geen overvloed aan voorraad meer is.
Dus ik ben vrij zeker van mijn voorspelling dat de FJR terug zal zijn voor 2026. Het zal interessant zijn om te zien of het het aangekondigde 'Final Year' zal zijn met een groot afscheid en de speciale Black and Gold editie.........