FJR Owners Forum banner

Eerste indruk en vragen van Carpuride

22K views 82 replies 11 participants last post by  Griff557  
#1 ·
Vandaag voor het eerst op de FJR gereden na een elleboogoperatie - er is nog een lange weg te gaan voordat ik comfortabel kan rijden.

Voor het eerst gespeeld met de nieuwe Carpuride 502...een paar gedachten en vragen

DISCLAIMER....Ik ben geen techneut

Ik gebruik de Apple auto play functie en een Cardo Packtalk slim. De Cardo unit koppelt aan mijn helm en ik kan een aantal van de Carpuride functies gebruiken met Siri. Als ik mijn telefoon check, staat er dat de Carpuride unit niet verbonden is???? De Cardo unit functioneert normaal. Een van de problemen die ik heb met de Carpuride is dat bij snelheid op de weg de audio zo zacht is bij inkomende sms'jes dat ik ze niet kan horen. Aanwijzingen van Apple Maps of Google Maps zijn nauwelijks hoorbaar. Ik weet niet zeker of ik alles goed gekoppeld heb of dat ik wel logisch ben. Alle hulp zou geweldig zijn.

Ik heb de 502 deels gekocht vanwege de grootte (dacht ik) en hij was goedkoper dan de 702, al zou het fijn zijn als hij iets groter was.

#2 ·
Klinkt als een koppelingsprobleem. U moet eerst uw telefoon koppelen met de Carpuride-eenheid. Koppel vervolgens uw eenheid met uw headset. Zorg ervoor dat de headset is losgekoppeld van de telefoon.

Ik ben overgestapt van een W502 naar de W702. Het grotere scherm helpt deze oude ogen. Herinnert me eraan dat ik de 502 hier te koop moet zetten. En ja, een model van 6 inch zou perfect zijn.

#3 ·
Klinkt als een koppelingsprobleem. Je moet eerst je telefoon koppelen met de Carpuride-eenheid. Koppel vervolgens je eenheid met je headset. Zorg ervoor dat de headset is losgekoppeld van de telefoon.

Ik ben overgestapt van een W502 naar de W702. Het grotere scherm helpt deze oude ogen. Herinnert me eraan dat ik de 502 hier te koop moet zetten. En ja, een model van 6 inch zou perfect zijn.
Hmmm…..dacht dat ik een video had gezien waarin stond dat als je het deed zoals je suggereerde, de audiokwaliteit waardeloos was en je de controle over je helmfuncties verloor, maar de controle van de Carpuride-eenheid kreeg 🤷🏻‍♂️. Een model van 6 inch zou perfect zijn

#4 ·
Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Hoe dan ook, ik denk dat het probleem is dat de headset tegelijkertijd met de Carpuride en je telefoon is verbonden.

#5 ·
Misschien heb ik het verkeerd. Hoe dan ook, ik denk dat het probleem is dat de headset tegelijkertijd is verbonden met zowel de Carpuride als je telefoon.
Ik denk niet dat mijn Cardo verbonden is met de Carpuride. Wanneer ik de Cardo aanzet, doorloopt hij de reeks zoals voor de Carpuride en zegt hij dat hij is gekoppeld aan de telefoon. Als ik op de telefoon kijk, laat deze zien dat de cardo-eenheid is verbonden met de telefoon en dat de Carpuride-eenheid niet is verbonden met de telefoon. Afgezien van het lage volume voor tekst en aanwijzingen lijkt de Carpuride prima te werken... Ik ben misschien dingen aan het overcompliceren of gewoon in de war.

#6 ·
Het klinkt alsof je alles weer opnieuw moet koppelen, zoals ik in bericht #2 heb gezegd. Als je de headsetbediening wilt gebruiken, dan ja, koppel die aan de telefoon. Er kan een instelling in je telefoon zijn die automatische Bluetooth-koppeling van de Carpuride niet toestaat. Ik weet dat de mijne elke keer koppelt als ik hem aanzet.

Ik vond het niet fijn dat mijn Bluetooth-oordopjes zo snel leeg waren en ik dacht dat de geluidskwaliteit beter kon. Dus vandaag installeer ik daadwerkelijk een BT-naar-aux-converter. Ik zal mijn telefoon koppelen aan de Carpuride. Dan wordt de audio-uitgang van de Carpuride gekoppeld aan deze converter. Dan kan ik gewoon mijn bedrade oordopjes daarin steken. Hopelijk zal de geluidskwaliteit verbeteren en hoef ik me geen zorgen te maken over het leeg raken van BT-oordopjes tijdens een reis.

#11 ·
Klinkt alsof je alles weer opnieuw moet koppelen, zoals ik in bericht #2 heb gezegd. Als je de headsetbediening wilt gebruiken, dan ja, koppel die aan de telefoon. Er kan een instelling in je telefoon zijn die automatische Bluetooth-koppeling van de Carpuride niet toestaat. Ik weet dat de mijne elke keer koppelt als ik hem aanzet.

Ik vond het niet fijn dat mijn Bluetooth-oordopjes zo snel leeg waren en ik dacht dat de geluidskwaliteit beter kon. Dus vandaag installeer ik daadwerkelijk een BT-naar-aux-converter. Ik koppel mijn telefoon aan de Carpuride. Dan wordt de audio-uitgang van de Carpuride gekoppeld aan deze converter. Dan kan ik mijn bedrade oordopjes daarop aansluiten. Hopelijk zal de geluidskwaliteit verbeteren en hoef ik me geen zorgen te maken dat BT-oordopjes halverwege een reis leeg raken.
Bedankt voor het advies. Dus je zegt dat het volume van de teksten en aanwijzingen luider is als ze gekoppeld zijn zoals je voorstelt? Misschien moet ik de dingen opnieuw proberen te koppelen.

#8 ·
Raadpleeg ook de handleiding voor de eigenaar over het aanpassen van het volume van het apparaat als u besluit uw audio via dat apparaat uit te sturen.

er zijn bedieningselementen voor muziek en stem.

#12 ·
Raadpleeg ook de handleiding over hoe u het volume op het apparaat kunt aanpassen als u besluit uw audio daar via uit te sturen.

er zijn bedieningselementen voor muziek en stem
Ik heb de muziek/volumeregeling op het apparaat gezien - ze lijken een maximale instelling van 40 te hebben

#9 ·
Een reden waarom ik een standalone navigatie/audio-eenheid zoals de genoemde ben gaan overwegen, is dat mijn telefoon niet leesbaar is in zonlicht, zelfs niet op maximale helderheid. Het is een worsteling om het te lezen op onze vele zeer zonnige dagen, vooral als de zon direct boven ons staat.

#10 ·
Waardeer beoordelingen zoals deze.

Werkt de zonnescherm op de 502 redelijk goed @Griff557? Hoe is de helderheid van het scherm? Zou u het "leesbaar in zonlicht" vinden, met of zonder de zonnescherm?

Een reden waarom ik een standalone nav/audio-eenheid zoals deze overweeg, is dat mijn telefoon niet leesbaar is in zonlicht, zelfs niet op maximale helderheid. Het is een worsteling om het te lezen op onze vele zonnige dagen, vooral als de zon recht boven ons staat.
Het scherm is erg helder, ik denk dat de zonnescherm waarschijnlijk ook helpt. Ik had geen problemen met het zien van het scherm zoals ik dat op mijn telefoon heb. Zoals ik al eerder zei, is de 502 een beetje klein. Ik heb het gemonteerd met een ram-bal met behulp van de "spiegel"-bevestiging op het linker stuur. De 702 kan een tanktas hinderen en te groot zijn om op deze manier te monteren? Een 6-inch unit zou perfect zijn

#14 · (Edited)
Bedankt voor het advies. Dus je zegt dat het volume van de teksten en aanwijzingen luider is als ze zo gekoppeld zijn als je suggereert? Misschien moet ik het koppelen opnieuw proberen.
Bekijk de video in bericht #7, die man praat over precies deze situatie.

Ik heb de muziek/volumeregeling op het apparaat gezien - ze lijken een maximale instelling van 40 te hebben
Dat is eigenlijk gewoon een schaal van 40 stappen waarop het volume kan worden aangepast. Als het naar 100 zou gaan, betekent dit niet dat het twee en een half keer luider zou zijn. :rolleyes:

#16 ·
Bekijk de video in post #7, die man praat over precies deze situatie.

Dat is eigenlijk gewoon een schaal van 40 stappen waarmee het volume kan worden aangepast. Als het naar 100 zou gaan, betekent dat niet dat het tweeënhalf keer zo luid zou zijn.
Ik heb die video toevallig bekeken voordat ik het apparaat kocht en het koppelde - ik heb het opnieuw bekeken en zijn probleem was met de geluidskwaliteit van telefoongesprekken en muziek. Ik hoorde hem niets zeggen over het volume van gesproken aanwijzingen of het volume van inkomende sms'jes die via het systeem worden voorgelezen. Ik geloof dat ik de mijne heb gekoppeld zoals de video het uitlegt. Ik ben de laatste dagen druk geweest, ik zal de video opnieuw bekijken en proberen de apparaten opnieuw te koppelen.

#17 · (Edited)
Ik gok dat het verbeteren van de geluidskwaliteit en het volume hiermee te maken heeft.

• Like
Reactions: DesertBike
#18 · (Edited)
Vandaag heb ik de manier waarop de Carpuride was gemonteerd aangepast. Ik heb de Carpuride ook gekoppeld aan de Bluetooth naar Aux adapter. Ik kan nu mijn bedrade oortjes gebruiken en me geen zorgen maken dat ze halverwege de dag zonder stroom komen te zitten. Het werkt uitstekend. De geluidskwaliteit en het volume waren ongelooflijk.

Hier is de BT naar Aux adapter. Hij is gekoppeld aan de audio-uitgang van de Carpuride en ik steek gewoon de kabel van mijn oortjes erin.
Image

Deze 2 foto's laten zien hoe de Ram ball op de Advalp beugel was gemonteerd...
Image
Image

Ik heb dat dwarsstuk op de Advalp beugel verwijderd en de Ram ball er direct op geplaatst, ongeveer 2 inch terug, waardoor de Carpuride dichter bij de voorruit kwam...
Image
Image

De cockpit zoals hij er nu uitziet...
Image

De 7 inch Carpuride ziet er op foto's nog steeds enorm uit, maar het is helemaal niet storend voor mijn gezichtsveld. Ik kan overwegen om hem tussen de stangen te verplaatsen als ik een stuurmoer kogelhouder kan krijgen.

EDIT: Ik realiseerde me net dat ik nu de oude draadloze Ipod-controller op het linker stuur kan verwijderen.

• Like
Reactions: Barsinister
#19 ·
Dus ik heb misschien mijn volumeprobleem opgelost met aanwijzingen en audio voor inkomende sms'jes. Ik denk niet dat het iets te maken had met de manier waarop ik de Carpuride/telefoon/Cardo heb gekoppeld. Het is gekoppeld zoals in de eerder geposte video staat, met Apple auto. Ik denk dat het probleem in de instellingen van mijn telefoon zat. Ik ging naar de instellingen voor Apple Maps en daar is een optie voor het volume van de aanwijzingen en ik selecteerde de luidste optie. Ik heb ook een paar video's bekeken voor Apple Carplay in voertuigen en ik weet dat je in mijn vrachtwagen de volumeaanpassing kunt gebruiken om het volume van de aanwijzingen te verhogen/verlagen terwijl ze worden aangekondigd. Dus ik startte een route op mijn telefoon en toen de aanwijzingen voor het eerst werden voorgelezen, zette ik het volume op mijn telefoon op maximaal (ik probeerde eerst het volume op de Cardo-unit te gebruiken en het werkte niet). Ik kan nu aanwijzingen en audio voor sms'jes horen bij de snelheid op de weg. Ik heb de Cardo een paar keer uit- en aangezet en de volume-instellingen lijken te blijven zoals ik ze had ingesteld. Het volume en de audiokwaliteit voor telefoongesprekken en muziek waren nooit een probleem, dus het leek meer een probleem met de telefooninstellingen dan met het koppelen met de Carpuride, aangezien alle audio van mijn telefoon komt en niet via de Carpuride gaat. Ik zal er nog wat mee spelen, maar voorlopig heb ik het misschien opgelost.

#21 ·
Dat is misschien al genoemd, en het klinkt alsof je het probleem hebt opgelost, maar ...
Ook ik gebruik een Cardo Pak Talk slim en ben gefrustreerd over de volumes voor verschillende dingen. IE: Intercom, Telefoon, Cardo's AI-spraakopmerkingen / -opdrachten (IE: Batterij 50%), radio, ... Er zijn bedieningselementen voor verschillende dingen in de Cardo-app wanneer deze op de telefoon wordt geopend. Het aanpassen van de instellingen van daaruit heeft enorm geholpen.
FWIW en YMMV

#23 · (Edited)
De handleiding is nogal vaag. Het lijkt erop dat er na het koppelen via BT met je telefoon een pagina is die zegt: "Schakel de wifi van het Carpuride-scherm in". Dan zijn er een paar schermafbeeldingen die zeggen: 1) iPhone zoekt en kiest de wifi 'carpuride-xxxx' om verbinding te maken. 2) Dan "Voer het wachtwoord '666666' in en klik op 'Verbinden'". En ten slotte "Verbinding geslaagd".

Ik heb geen idee wat dat doet. Vergelijkbaar maar ziet er ingewikkelder uit voor Android.

• Like
#24 ·
Als ik de handleiding bekijk, is deze vrij vaag. Het lijkt erop dat er na het koppelen via BT met je telefoon een pagina is die zegt: "Schakel de wifi van het Carpuride-scherm in". Dan zijn er een paar schermafbeeldingen die zeggen: 1) iPhone zoekt en kiest de wifi 'carpuride-xxxx' om verbinding te maken. 2) Dan "Voer het wachtwoord '666666' in en klik op 'Verbinden'". En ten slotte "Verbinding geslaagd".

Ik heb geen idee wat dat doet. Vergelijkbaar maar ziet er ingewikkelder uit voor Android.
.

Wireless CarPlay gebruikt Bluetooth voor de eerste verbinding, maar zet de verbinding dan over naar de wifi. Wifi is nodig omdat de hoeveelheid gegevens die van telefoon naar host gaat groter is dan wat de Bluetooth-verbinding kan ondersteunen.

#25 · (Edited)
Het lijkt erop dat al mijn vragen beantwoord gaan worden, omdat ik @Whooshka's W502 heb gekocht.

Misschien moet ik nog wat andere onderdelen bestellen om hem op de RAM-bal op mijn Helibars-verhoger te zetten. Maar daar ga ik proberen hem te plaatsen. Dezelfde plek als waar mijn telefoon momenteel zit.

5" is iets kleiner dan het scherm van mijn telefoon, maar de Carpuride is veel helderder en wordt geleverd met een zonnescherm, dus ik dacht dat het het proberen waard was.

update: nee, het lijkt erop dat de W502 wordt geleverd met een RAM-achtige bal aan de achterkant, zou hem direct kunnen monteren waar mijn QuickGrip XL heeft gezeten. Mooi.

#30 ·
Het is geen probleem met OSMAnd+ zelf. Ik zie het alleen eerst in OSMAnd+. Hetzelfde geldt als ik overschakel naar Google Maps, of een app uitvoer die GPS/GLONASS/Galileo-gegevens direct weergeeft (bijvoorbeeld de GPS Status-app).

#31 ·
OSMAnd+ verliest soms volledig de positie wanneer ik het cellulaire netwerk verlaat.

Het is geen probleem met OSMAnd+ zelf. Ik zie het alleen eerst in OSMAnd+. Hetzelfde geldt als ik overstap op Google Maps, of een app uitvoer die GPS/GLONASS/Galileo-gegevens direct weergeeft (bijvoorbeeld de GPS Status app).
Om duidelijk te zijn, zegt u dat uw telefoon zijn GPS-functie kan verliezen als deze het cellulaire netwerk verlaat?

#33 ·
Precies. Gebeurt niet altijd, en ik ga niet vaak offline, dus het is extreem moeilijk geweest om het te repliceren.

Het uitschakelen van mobiele data terwijl je je anderszins binnen de cellulaire dekking bevindt, lijkt niet hetzelfde effect te hebben.
Wat is het merk en model van je telefoon? Ik vraag het omdat mijn Galaxy Tab Active3 (tablet) zonder netwerk werkt, en mijn Galaxy S10E dezelfde GPS-mogelijkheden heeft, hoewel ik de telefoon nog nooit offline heb geprobeerd.

Ik probeer gewoon uit te zoeken welke functies nodig zijn om GPS buiten het netwerk te gebruiken.

Image

Image

#34 ·
Nokia XR20. Het zou dezelfde navigatietechnologie moeten hebben als uw Tab Active, plus QZSS en NavIC (Indiase GNSS).

Probeer eens zonder netwerk te gaan met uw Tab Active 3, u zou onaangenaam verrast kunnen zijn, maar misschien ook niet.

Ben een paar weken geleden met een paar vrienden gaan rijden en we hadden een goed uur of zo geen of nauwelijks bereik. De telefoon kon de hele tijd zijn positie niet vinden. Gelukkig wisten we waar we heen gingen en er was eigenlijk maar één verharde weg om te volgen.

Ik ben al eerder door dat gebied geweest met die telefoon, evenals met oudere telefoons, maar die stopten niet met het volgen van de positie. Dus ik heb geen idee wat er aan de hand is.

Het is geen verlies van GPS-signaal. Mijn dashcam GPS is nooit gestopt met volgen.

#35 ·
Ik heb de specificaties van uw Nokia bekeken en onder GPS staat: GPS: Ja, A-GPS, GLONASS, GALILEO

De Galaxies toonden GPS, Glonass, BeiDou, Galileo

Ik heb geen idee wat wat is of wat het beste is om te hebben als je off-grid bent. Gewoon gegevens verzamelen.

Probeer eens zonder netwerk te gaan met je Tab Active 3, je zou onaangenaam verrast kunnen zijn, misschien ook niet.
Dat is wat ik zeg. Mijn tablet heeft niet eens een simkaart. Nul netwerk...ooit. Het routeert net als een Garmin. Kies een bestemming, zeg dat het moet navigeren en ga op pad. Neem een verkeerde afslag en het herberekent.
Ik deed dat waar mijn telefoon geen bereik had.

OSNAnd+ zou dat ook voor u moeten doen, mits u de kaarten voor dat gebied hebt opgeslagen en uw telefoon GPS geen netwerk nodig heeft om te functioneren.

Van de OsmAnd+-site:
"OsmAnd+ is een offline wereldkaarttoepassing gebaseerd op OpenStreetMap (OSM), waarmee u kunt navigeren rekening houdend met de voorkeurswegen en voertuigafmetingen. Plan routes op basis van hellingen en registreer GPX-tracks zonder internetverbinding."

#36 ·
Ja, idealiter zou GPS geen mobiele data nodig moeten hebben om te functioneren.

A-GPS-apparaten kunnen helaas geen zinvolle standalone functionaliteit hebben. Implementaties variëren. Het hangt af van het apparaat.

Het inconsistente gedrag maakt het moeilijk om te achterhalen wat er aan de hand is. Soms blijft de telefoon de positie updaten als deze niet op het netwerk zit, soms niet.

Uw Tab Active 3 is altijd "off-network" als deze geen mobiele functionaliteit heeft. Ik vermoed dat u ook geen verschil ziet als u niet verbonden bent met wifi (idealiter zou dat niet zo zijn).

#37 ·
Mijn tablet verbond alleen thuis met wifi om te updaten.
Dus ik neem terug wat ik zei over het gebruik van een alternatieve mapping-app, aangezien ik heb geleerd dat niet alle telefoons het type GPS hebben dat nodig is om het offline te laten werken.
Desalniettemin zou de Carpuride u de verbeterde zichtbaarheid moeten geven die u zoekt, terwijl uw telefoon veilig in uw zak blijft. De GPS-mogelijkheid zal zijn zoals het altijd is geweest.
Ik kijk ernaar uit om uw recensie te lezen zodra u er wat tijd aan hebt besteed. :)

#38 ·
Het is een flinke kopzorg dat ik precies dat gebied al eerder heb doorkruist - ergens vorig jaar, met dezelfde Nokia XR20 - maar ik herinner me niet dat hij toen de weg kwijtraakte.

Misschien gebruikte ik die keer geen OSMAnd+? Het is mogelijk, want ik ken de route goed. Ik heb alleen de "aanwijzingen" geladen, zodat ik weet hoe ver ik ben en ongeveer wanneer ik thuis kan verwachten te arriveren.

In ieder geval ben ik enthousiast over een scherm dat daadwerkelijk bruikbaar is in zonlicht. "Helder en zonnig" is hier voor mij bijna elke dag van het rijden.

#41 ·
Verdomme, het zou zaterdag naar jou gestuurd moeten worden.

Er zit geen batterij in. Ik heb de mijne rechtstreeks op de batterij aangesloten. Maar er is ook een kabel die je in een USB-poort kunt steken.

• Like
#43 ·
Verdomme, het zou zaterdag naar jou toe moeten komen.

Er zit geen batterij in. Ik heb de mijne rechtstreeks op de batterij aangesloten. Maar er is ook een kabel die je in een USB-poort kunt steken.
Geen probleem...en helemaal de schuld van USPS.

Vandaag ontvangen, bedankt!

Het regent deze week veel, maar dat is oké, geeft me genoeg tijd om het ding op te zetten en al mijn spullen te plaatsen. Ik gebruik de USB-voedingskabel binnenshuis.

Een aspect dat ik elders niet heb gezien: De montagehardware van Carpuride past perfect bij een RAM 1" kogelgewrichtsysteem. Dus als je dat al hebt, wat ik had, kan het direct worden gemonteerd.