FJR Owners Forum banner
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 83 Posts
Ja, de mijne ook. Ik zou de klem gebruiken die erbij zat, zodat er een ram-kogel op de unit zou zitten en de andere op de heliplaat met de klem ertussen.

Discussion starter · #42 ·
Ja, de mijne ook. Ik zou de klem gebruiken die erbij zat, zodat er een ram-bal op de unit zou zitten en de andere op de heli-plaat met de klem ertussen.
Ik ben morgen in mijn doos met onderdelen om het te monteren. Ik denk dat ik er nog een extra in heb die ik je per post kan sturen. Ik laat het je weten.

• Helpful
Reactions: Barsinister
Save
Bedankt Whooska. Ik heb er een besteld bij Cycle Gear. Gisteren mijn onderdelenbox leeggegooid op zoek naar eentje waarvan ik dacht dat ik hem had. Ik ben vandaag op weg naar huis gestopt.

Mijn fiets staat nog onder de hoes, maar waar tappen jullie stroom vandaan? Op dit moment heb ik alleen een draad rechtstreeks van de batterij voor mijn telefoon. Is de unit te groot om een Ram-mount/kogel van het linker stuur te gebruiken?
Ik heb de stroomdraad naar mijn zekeringkast geleid.

Save
Discussion starter · #45 ·
Vandaag gemonteerd. Foto's laten het er enorm uitzien omdat het een paar centimeter dichter bij de berijder zit dan de meters. Maar nog niet aangepast tijdens een testrit.

Save
Kun je een zijaanzicht plaatsen? Ik wil zien of ik een van die montagebeugels nodig heb, maar wil de GPS niet in mijn grille hebben.

Discussion starter · #47 ·
Ik zal morgen meer foto's maken. (y)

Save
OK, ik ben toevallig op Amazon en de Carpuride-eenheden zijn in de flash sale. De 7 inch is $229 (-50) en de 5 inch is $199. Ik heb gekozen voor de 5 inch omdat de 7 mij te groot lijkt, het is te "in your face". En mijn Zumo 550 heeft een 3 1/2 inch scherm waar ik geen problemen mee had, dus een 5 inch scherm wordt een mooie upgrade.

Ik zal terugrapporteren nadat ik het heb bekeken.
Ik heb de 7". Hij past mooi tussen de stangen op een techmount kogeladapter. De usb-adapter in de 12V-poort werkte niet voor mij, dus ik heb hem rechtstreeks op de batterij aangesloten. Ik heb zowel een Apple- als een Android-telefoon, maar tot nu toe heb ik alleen Android gebruikt. Werkt goed genoeg voor mij met oordopjes.

Zo ^ zal ik het monteren.

Ik heb de stuurbeugel gebruikt die erbij zat om de heli-basisplaat te omcirkelen, wat zal werken totdat de schroefdraad ram ball maandag arriveert. Het kostte me een minuut om hem te koppelen omdat ik de helm aan de telefoon gekoppeld had gelaten. Ik heb hiervoor alleen kaarten en mijn telefoon gebruikt, dus ik weet zeker dat ik dit kan laten werken. Zaterdag wordt een test voor hoeveel telefoonbatterij er wordt gebruikt, maar ik heb een kleine batterij om mijn telefoon op te laden indien nodig.

De ram ball zou hem ongeveer 2" terug moeten bewegen.

Vandaag goed getest. Vertrokken om 9 uur 's ochtends en de telefoon was voor 93% opgeladen. Android auto geactiveerd op het apparaat en de helm aangezet. Ik luister eigenlijk niet naar muziek en wil geen oproepen beantwoorden tijdens het rijden, dus na 1 uur en 15 minuten ontmoette ik Big Ogre en zette ik de helm uit en liet ik alleen de kaarten aan. Ongeveer 10 foto's gemaakt en 3 of 4 keer naar mijn vrouw ge-sms't, maar voor de rest bleef hij aan en verbonden. De telefoon in de zijtas gelaten. De telefoon viel om 17:15 uur uit, dus hoewel hij sneller leegliep dan een telefoon die niet in gebruik is, ging hij niet meteen dood. Ik had wel een powerbank meegenomen waarop ik de telefoon had kunnen aansluiten of hem via de usb in het "dashboardkastje" had kunnen laten werken, maar dat heb ik niet gedaan. Had 1 kort moment geen signaal, wat was toen we in het restaurant zaten, dus offline kaarten downloaden zou handig zijn. De aan/uit-knop was niet bruikbaar met mijn handschoenen. Na één stop vergat ik hem aan te zetten en gaf het op tot ik stopte bij een rood stoplicht. Kon het scherm de meeste tijd in fel zonlicht zien. Het zal beter zijn als ik de houder heb geplaatst.

Al met al vind ik het voor ongeveer $200 het wel waard. Als ik aan een reis door het hele land zou beginnen, zou ik waarschijnlijk kiezen voor een speciale gps.

Hallo allemaal. Ik heb de 7" carpuride ook een paar weken geleden gekocht. Ik gebruik ook een zumo xt. Zoals velen van ons hier, houden we ervan om te verkennen. Vroeger deden we dat met kaarten die op onze tanks waren geplakt. Idealiter is dat wat ik wil, maar dan een elektronische versie die ik in één oogopslag kan raadplegen om te zien of een weg in de grotere, algemene richting van een meerdaagse rit gaat. Het scherm van de Zumo XT is niet groot genoeg om dat te bereiken. Maar ik gebruik ze voorlopig allebei, want ik denk dat testen wel even duurt. De carpuride toont veel meer wegen met namen dan mijn Zumo XT, en dat is de belangrijkste reden voor de aankoop. Ik gebruik Sena-communicatie en die werkt zoals het hoort. Ik ben nog bezig met het debuggen van muziek en Siri, maar het is nog vroeg, jongens. Vroege fase.

Bedankt voor alle inzichten!

Save
Hoi allemaal. Ik heb de 7" carpuride ook een paar weken geleden opgepikt. Ik gebruik ook een zumo xt. Zoals velen van ons hier, houden we ervan om te verkennen. Vroeger deden we dat met kaarten die op onze tanks waren geplakt. Idealiter is dat wat ik wil, maar dan een elektronische versie die ik in één oogopslag kan raadplegen om te zien of een weg in de grotere, algemene richting van een meerdaagse rit gaat. Het scherm van de Zumo XT is niet groot genoeg om dat te bereiken. Maar ik gebruik ze voorlopig allebei, want ik denk dat testen wel even zal duren. De carpuride geeft veel meer wegen met namen weer dan mijn Zumo XT, en dat is de belangrijkste reden voor de aankoop. Ik gebruik Sena comms en die werken zoals het hoort. Ik ben nog bezig met het debuggen van muziek en Siri, maar het zijn nog vroege stadia jongens. Vroege stadia.

Bedankt voor alle inzichten!
Hoi Sefto;

Ik ben geĂŻnteresseerd in een upgrade van mijn Garmin Nuvo en heb een paar vragen, als je het niet erg vindt.

Er lijkt meer dan één carpuride te zijn met een 7 inch scherm. Welk model heb je gekocht? Verbind je het met een Apple- of een Android-telefoon? Welk telefoonmodel gebruik je? Welke mapping-app op je telefoon, weergegeven op het carpuride-scherm, geeft veel meer wegen met namen weer dan je Zumo XT?

Bedankt bij voorbaat.
Dave

Hoi Sefto;

Ik ben geïnteresseerd in het upgraden van mijn Garmin Nuvo en heb een paar vragen…
Dave
Hoi Bozo - het is een Carpuride W702 Wireless Portable Dual Bluetooth Waterproof IP67 Motorcycle Stereo. Ik heb het momenteel verbonden met een iPhone 11 met de nieuwste 17.4 iOS. Ik heb het specifiek gekocht voor Waze-kaarten, zodat ik me beter kan houden aan de instructies wanneer agenten ons in bepaalde gebieden moeten vertragen. In die zin presteert het goed.

Ik heb ook een Kyocera DuraForce met gorilla glass militaire specificaties die Android draait en niet oververhit of bevriest. Dat heb ik gebruikt als mijn primaire, vast bedrade Waze-monitor en het is perfect geweest, hoewel te klein.

Ik hoop dat dit helpt.

Nog steeds bezig met het afspelen van muziek. Onthoud, vroege stadia.

Save
Hey Bozo - het is een Carpuride W702 Wireless Portable Dual Bluetooth Waterproof IP67 Motorcycle Stereo. Ik heb het momenteel verbonden met een iPhone 11 met de nieuwste 17.4 iOS. Ik heb het specifiek gekocht voor Waze-kaarten, zodat ik me beter kan aanpassen wanneer agenten willen dat we in bepaalde gebieden langzamer gaan rijden. Daarvoor presteert het goed.

Ik heb ook een Kyocera DuraForce met militaire specificaties van gorilla glass die Android draait en niet oververhit of vastloopt. Dat heb ik gebruikt als mijn primaire, bedrade Waze-monitor en het is perfect geweest, hoewel te klein.

Hope dat helpt.

Nog steeds bezig met het afspelen van muziek. Denk eraan, vroege stadia.
Bedankt Sefto, dat is precies de informatie die ik zocht. Tijd om te gaan winkelen!

Dave

Bedankt Sefto, dat is precies de informatie die ik zocht. Tijd om te gaan winkelen!

Dave
Als iemand die in de jaren 70 opgroeide in de buitenwijken van Chicago, maakt je forumnaam me aan het lachen! Wat is het verhaal?

Save
Als iemand die in de jaren 70 in de buitenwijken van Chicago opgroeide, maakt je forumnaam me aan het lachen! Wat is het verhaal?
HĂ© SkooterG, eigenlijk geen verhaal.

Ik besefte pas het culturele belang van Bozo toen ik je antwoord las en "chicago 1975 bozo" googelde en daar was ik dan, in al mijn glorie. Grapje. We hadden geen WGN TV waar ik opgroeide, dus ik had Bozo niet als jeugdrolmodel.

Ik nam de schermnaam aan in de jaren 1980 omdat ik geloof dat we zoveel mogelijk moeten lachen en Bozo liet mensen met hun hoofd schudden en glimlachen. Het lijkt erop dat het nog steeds werkt. 🤡

Ik heb de Carpuride-eenheid nog niet geprobeerd, maar sprekend met iemand afgelopen weekend die er een gebruikt, heeft het zo ongeveer dezelfde voor- en nadelen als de Ottocast, die ook onder andere namen overal op internet wordt verkocht. Ik gebruikte vorig jaar de Ottocast-eenheid en ik vond het geweldig om gemakkelijk te kunnen schakelen tussen navigatie- en weer-apps met een dikke handschoen, MAAR de geluidskwaliteit en het volume waren verschrikkelijk van mijn telefoon via CarPlay naar mijn Sena. Ik zou zeggen dat ongeveer de helft van het volume verloren ging, en toen de audioknoppen op de CarPlay werden opengedraaid, ging de geluidskwaliteit helemaal naar de knoppen. Telefoongesprekken waren op zijn best frustrerend en het luisteren naar muziek, luisterboeken of podcasts was ronduit verschrikkelijk op de snelweg. Toen gaf het de geest op dag 3 van de Iron Butt Rally, dus ik koppelde mijn iPhone weer rechtstreeks aan mijn Sena en ging verder met de apps op de telefoon en mijn Garmins.

Save
Discussion starter · #58 ·
.........., MAAR de geluidskwaliteit en het volume waren verschrikkelijk van mijn telefoon via de CarPlay naar mijn Sena. Ik zou zeggen dat ongeveer de helft van het volume verloren ging, en toen de audioknoppen op de CarPlay werden opengedraaid, ging de geluidskwaliteit helemaal naar de knoppen. Telefoongesprekken waren op zijn best frustrerend en het luisteren naar muziek, audioboeken of podcasts was ronduit verschrikkelijk op de snelweg. ........
Bij mijn onderzoek werd dit vaak gemeld. Blijkbaar is er een bepaalde koppelingsvolgorde om de verminderde geluidskwaliteit te elimineren. Mogelijk moet u uw telefoon uw Sena laten vergeten of iets dergelijks. Maar de work around is gedocumenteerd op Youtube.

Save
Ik heb de Carpuride-eenheid nog niet geprobeerd, maar sprekend met iemand afgelopen weekend die er een gebruikt, heeft het zo'n beetje dezelfde voor- en nadelen als de Ottocast, die ook onder andere namen overal op internet wordt verkocht. Ik gebruikte vorig jaar de Ottocast-eenheid en ik vond het geweldig om gemakkelijk te kunnen schakelen tussen navigatie- en weer-apps met een dikke handschoen, MAAR de geluidskwaliteit en het volume waren verschrikkelijk van mijn telefoon via CarPlay naar mijn Sena. Ik zou zeggen dat ongeveer de helft van de volume-capaciteit verloren ging, en toen de audioknoppen op de CarPlay werden opengedraaid, ging de geluidskwaliteit helemaal naar de hel. Telefoongesprekken waren op zijn best frustrerend en het luisteren naar muziek, audioboeken of podcasts was ronduit verschrikkelijk op de snelweg. Toen ging het kapot op dag 3 van de Iron Butt Rally, dus ik koppelde mijn iPhone weer rechtstreeks aan mijn Sena en ging verder met de apps op de telefoon en mijn Garmins.
Het is de Iron Butt Rally. Alles hoort naar de hel te gaan. Die kwaadaardige Rally Mistress is er om dat te garanderen!

Save
41 - 60 of 83 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.