FJR Owners Forum banner
61 - 80 of 99 Posts
Discussion starter · #61 ·
Ik realiseerde me dat mijn dagen op de boot voorbij waren nadat ik slecht nieuws kreeg van een huidbiopsie.
Geïnformeerd om direct zonlicht te vermijden, zonnebrandcrème te dragen en kleding die de zon blokkeert... dit veranderde echt mijn levensstijl.
Ons timeshare in Cancun werd een oefening in het doen alsof we een vampier waren... gelukkig hadden we nog maar een paar jaar over voor de timeshare. Heeft ook mijn motorrijden drastisch verminderd. Nu beperk ik mezelf tot veel kortere ritten, vroeg in de ochtend of 's avonds rijden, nadat de zon ondergaat.
Weer zo'n verandering waarvan ik wou dat ik beter voor mezelf had gezorgd. :(

Ik verdrink mezelf niet in zelfmedelijden, ik ben dankbaar en gezegend om nog onder de levenden te zijn... ken er te veel die er niet meer zijn. Dankbaar dat ik nog steeds kan doen wat ik doe, en zo goed als ik het nog kan.😁
Succes ermee. Mijn vader heeft in de loop der jaren een hoop dingen laten verwijderen, maar gaat nog steeds golfen met zijn kale hoofd in de zon. Oude honden, nieuwe trucjes.

• Like
Reactions: Whooshka
Ik besefte dat mijn dagen op de boot voorbij waren nadat ik slecht nieuws kreeg van een huidbiopsie.
Geïnformeerd om direct zonlicht te vermijden, zonnebrandcrème te dragen en kleding die de zon blokkeert... dit veranderde echt mijn levensstijl.
Onze timeshare in Cancun werd een oefening in het doen alsof we een vampier waren... gelukkig hadden we nog maar een paar jaar over voor de timeshare. Heeft ook mijn motorrijden drastisch verminderd. Nu beperk ik mezelf tot veel kortere ritten, vroeg in de ochtend of 's avonds rijden, nadat de zon ondergaat.
Weer zo'n verandering waarvan ik wou dat ik beter voor mezelf had gezorgd. :(

Ik verdrink mezelf niet in zelfmedelijden, ik ben dankbaar en gezegend om nog onder de levenden te zijn... ken er te veel die er niet meer zijn. Dankbaar dat ik nog steeds kan doen wat ik doe, en zo goed als ik het nog kan.😁
Ik heb vorig jaar een klein melanoom van mijn rug laten verwijderen met hetzelfde advies als u opsomt. Ik vind motorrijden echter niet moeilijk, omdat mijn lichaam volledig bedekt is met kleding, helm etc. Ik doe wel SPF 50 op mijn gezicht (en handen voor het geval ik geen handschoenen draag) voordat ik ga rijden. Ik ga echter niet meer naar het strand...

Ik heb vorig jaar een klein melanoom van mijn rug laten verwijderen met hetzelfde advies als u opsomt. Ik vind motorrijden echter niet moeilijk, omdat mijn lichaam volledig bedekt is met kleding, helm etc. Ik doe wel SPF 50 op mijn gezicht (en handen voor het geval ik geen handschoenen draag) voordat ik ga rijden. Ik ga echter niet meer naar het strand...
Als je een melanoom hebt gehad, begrijp je mijn voorzichtigheid..Ik heb (zo lijkt het) elke zonnebrandcrème op de markt geprobeerd en ze veroorzaken allemaal dat mijn ogen als een gek branden. Ik breng het binnen aan. Dan wacht ik tot het droog is of in mijn huid is getrokken. Als ik dan ga rijden, begin ik uiteindelijk te zweten en loopt de zonnebrandcrème in mijn ogen... waardoor ze branden en overvloedig tranen. Ik heb een aantal Columbia sunblocker "vissers" shirts gekocht die extreem licht, koel en comfortabel zijn. Ziet er goed genoeg uit om ze in de kerk te dragen... Ik wou dat ik een zonnebrandcrème kon vinden die niet in mijn ogen liep, want er lijkt geen manier te zijn voor mij om NIET te zweten in de zomerhitte en -vochtigheid. Bijna vergeten te vragen, ga je jaarlijks naar je dermatoloog voor een visuele lichaamscontrole, op zoek naar meer laesies?

Discussion starter · #64 ·
Als je een melanoom hebt gehad, begrijp je mijn voorzichtigheid..Ik heb (zo lijkt het) elke zonnebrandcrème op de markt geprobeerd en ze veroorzaken allemaal dat mijn ogen als een gek branden. Ik breng het binnen aan. Dan wacht ik tot het droog is of in mijn huid trekt. Als ik dan ga rijden, begin ik uiteindelijk te zweten en loopt de zonnebrandcrème in mijn ogen... waardoor ze branden en overvloedig tranen. Ik heb een paar Columbia zonnebrand "vis" shirts gekocht die extreem licht, koel en comfortabel zijn. Zien er goed genoeg uit om ze naar de kerk te dragen... Ik wou dat ik een zonnebrandcrème kon vinden die niet in mijn ogen liep, want er lijkt geen manier te zijn voor mij om NIET te zweten in de zomerse hitte en vochtigheid. Bijna vergeten te vragen, ga je jaarlijks naar je dermatoloog voor een visuele lichaamscontrole, op zoek naar meer laesies?
Probeer dit spul eens. Mijn vrouw zweert erbij - ze is zo blond en blank als je maar kunt zijn zonder een ginger te zijn ;)
Image

Discussion starter · #65 ·
Gaf het op en zette de sproeitent binnen zodat ik met de primer aan de slag kan. Ik wou dat hij een paar centimeter hoger was, maar goed genoeg.

Nah, ik blijf bij boten die geen hout in zich hebben. Heb 6 maanden besteed aan het herbouwen van onze eerste boot, nooit meer.
Ik heb begin jaren 90 (denk ik) een oude praam opgeknapt. Leuk project want niets hoefde perfect te zijn. Ik was klaar toen ik besefte dat het hout in de spiegelrot was. We maakten 2 aluminium platen en schroefden alles aan elkaar en gebruikten het jarenlang. Het arme oude ding staat in de hut in de achtertuin met 3" bomen die uit de vloer groeien. Een perfect goede 75 pk Evinrude verpest door muizen.

Als je een melanoom hebt gehad, begrijp je mijn voorzichtigheid..Ik heb (zo lijkt het) elke zonnebrandcrème op de markt geprobeerd en ze veroorzaken allemaal dat mijn ogen als een gek branden. Ik breng het binnen aan. Dan wacht ik tot het droog is of in mijn huid trekt. Als ik dan ga rijden, begin ik uiteindelijk te zweten en loopt de zonnebrandcrème in mijn ogen... waardoor ze branden en overvloedig tranen. Ik heb een aantal Columbia "vissen" shirts gekocht die extreem licht, koel en comfortabel zijn. Zien er goed genoeg uit om ze in de kerk te dragen... Ik wou dat ik een zonnebrandcrème kon vinden die niet in mijn ogen liep, want het lijkt erop dat ik in de zomerhitte en -vochtigheid niet NIET kan zweten. Bijna vergeten te vragen, ga je jaarlijks naar je dermatoloog voor een visuele lichaamscontrole, op zoek naar meer laesies?
Ik heb ook last van zonnebrandcrème die in mijn ogen brandt als ik ga hardlopen of fietsen - maar als ik met mijn motorfiets rijd, doe ik het niet boven mijn ogen omdat ik een helm draag. Probleem opgelost. Mijn dermatoloog raadde aan om elke 4 maanden te komen gedurende twee jaar en daarna terug naar jaarlijkse controles als er niets meer wordt gevonden. Tot nu toe gaat het goed.

Succes ermee allemaal. Mijn vader heeft in de loop der jaren een hoop dingen laten verwijderen, maar gaat nog steeds golfen met zijn kale hoofd in de zon. Oude honden, nieuwe trucjes.
De schoonvader van mijn zoon houdt van boten, motor en zeil. Het lijkt erop dat elke keer als ik hem zie, er meer huid van zijn gezicht is gesneden...& ik zie hem vaak. Ik weet niet of hij zonnebrandcrème gebruikt, of dat het te laat is voor de problemen die hij heeft. Tenminste, zijn laesies zijn geen melanoom (nog niet).

Discussion starter · #70 ·
Laat de 3 goede/gedane stukken een tijdje staan en uitharden voordat ik een wetsand op de blanke lak doe en dan de stickers aanbreng. De zadelkap had een beetje vuller nodig, dat is bijna klaar. De voorste zijpanelen, een daarvan wordt opnieuw geschuurd omdat de epoxy primer waarschijnlijk niet genoeg is gemengd - was het eerste paneel dat ik deed. De tank en de voorkuip zijn de volgende, de kuip moet nog worden afgeschuurd met vuller en geschuurd worden waar ik hem weer in elkaar heb gepuzzeld.

Discussion starter · #71 ·
Begint ergens op te lijken. Er is nog veel werk te doen.

Discussion starter · #72 ·
Begin te beseffen dat ik de primer waarschijnlijk gewoon had kunnen blank aflakken. Er is heel weinig verschil tussen Yamaha pure silver en Samurai epoxy primer.

Discussion starter · #73 ·
Image
Aangezien de verf pas volgende week komt. $150 aan Craigslist 200cc Chinese crossmotoren.
Image

Discussion starter · #74 ·
Gisteravond de laatste van de eerste primer gedaan. Gelukkig heb ik 4 blikken epoxy primer besteld (heb wat nodig voor de Benley). 2 daarvan waren rotzooi en die moet ik terugsturen. Het wordt een paar dagen waanzinnig heet, dus ik zal ze nat schuren en dan waarschijnlijk moeten wachten met kleur/blanke lak, tenzij ik de werkplaats een paar dagen onder de 75 graden kan krijgen.

Discussion starter · #75 ·
Ondertussen de crossmotoren bekeken. Eén ervan slaat aan op de sleutel, de bedrading in de andere is een nachtmerrie en deed niets, zelfs niet bij het overbruggen van de solenoïde. Dus alle goede onderdelen van de ene afgehaald en op de andere gezet en de carburateur schoongemaakt. Wachten op een brandstofleiding en een start/stop/starter pod en dan zorgen dat hij wil lopen.

Ik geef je dit..je moet er echt van genieten om oude fietsen weer tot leven te wekken..maar Chinese fietsen?
dat is een ander niveau van uitdagingen!

Discussion starter · #77 ·
Ik geef je dit..je moet er echt van genieten om oude fietsen weer tot leven te wekken..maar Chinese fietsen?
dat is een ander niveau van uitdagingen!
LOL. Makkelijker dan zo ongeveer alles. Zeg wat je wilt over de Chinezen, het spul draait op spekvet nadat je het 5 jaar buiten hebt laten staan.

• Like
Reactions: Whooshka
Discussion starter · #79 ·
..." Gemakkelijker dan zo ongeveer alles. .. hoe zit het met de beschikbaarheid van onderdelen?
Onderdelen voor grasmaaiers en generatoren. Serieus. De benzinekraan die ik nodig had, was het reserveonderdeel dat ik voor mijn Briggs-generator bewaar.

• Like
Reactions: natsmada4fjr
Discussion starter · #80 ·
Ik zit nu op kantoor te wachten tot het 3-5 dagen kan uitharden. Nog steeds bezig met Yamaha stormrood. Blijkbaar een drielaagse lak, wat super raar is voor 1985. Kan gewoon alle dingen die rood moeten zijn, zilver laten. Ziet er mooi uit en dit is geen dure restauratie.

61 - 80 of 99 Posts